torsdag 11 september 2014

Resultat av Fullmäktigearbete - Ett vackrare Ludvika


Jag har under aktuella valperioden jobbat för att få bort den farliga och fula Wing-Wa fastigheten vid Valhallavägen.
 
Jag ställde ett antal interpellationer och debatterade i Ludvika kommunfullmäktige för att kommunen skull vidta åtgärder för att huset revs och marken återställdes. Majoritetens respons var inledningsvis mycket avvaktande. Men jag var envis och fortsatte min kampanj. Jag fick under hösten 2013 framgång och i början av 2014 revs huset. Samtidigt revs ett antal förfallna hyresfastigheter (de så kallade HSB husen) i Grängesberg

Nu är en farlig byggnation avlägsnad. Marken är återställd. Nu finns en vacker grön kulle där tidigare ett fult hus fanns. Jag blev uppmärksammad för mitt fullmäktigearbete och blev nominerad till Ludvikas skönhetspris. Det är roligt att få denna respons från väljarna.



Den återställda Wing-Wa tomten 2014


Den förfallna Wing-Wa fastigheten hösten 2013

Men de verkliga vinnarna är naturligtvis Ludvikas invånare och förbipasserande som har fått en vackrare Valhallaväg.

1 kommentar: